29. marca 2014

Dňa 14:07 by Unknown v , ,    1 komentár
Vlastne už od včera mám neskutočnú chuť piecť :) Včera večer som upiekla čokoládovo - nutelové muffiny a dnes som sa pustila do pečenia banánovo-jahodových muffín s čokoflokmi. Piekla som už aj banánové, aj jahodové, aj s čokoflokmi, ale dnes som sa rozhodla spojiť to a vykúzliť tak neodolateľnú chuť ovocia a čokolády v jednom kúsku. A naozaj sebakriticky musím skonštatovať, že sú báječné! Určite budú patriť medzi moju TOP 3-ku :)

Prejdem hneď k receptu, takže potrebujeme:
  • 4 banány
  • 1/2 - 2 šálky jahôd (ja som použila mrazené, ktoré som ale pred použitím rozmrazila)
  • 1 šálka hnedého cukru
  • 1/2 šálky olivového oleja (alebo aj slnečnicového)
  • 1 veľké vajíčko
  • 1 šálka polohrubej múky
  • 1 šálka špaldovej celozrnnej múky
  • 1 ČL prášku do pečiva
  • 1 ČL sódy bikarbóny
  • 1/2 ČL soli
  • 1/2 šálky 33% smotany
  • 1 PL vanilkovej esencie
  • čokofloky
Postup je jednoduchý, ako pri všetkých muffinkách :)
  • V prvom rade si predhrejeme rúru na 220°C. A do muffinkového plechu naukladáme košíčky.
  • Banány olúpeme a rozmixujeme ich ponorným mixérom na kašu. Potom použijeme klasický mixér. K banánom pridáme hnedý cukor, vajíčko a olej. Všetko spolu 2-3 minúty premixujeme.
  • Následne pridáme ostatné suché ingrediencie, po jednom, tak, aby sa nám vždy zapracovalo cesto (inak bude celá kuchyňa biela :D). Takže jedno po druhom, pridáme obe múky, prášok do pečiva, sódu bikarbónu a soľ. Opäť všetko dôkladne premixujeme, potom pridáme smotanu a vanilkovú esenciu. Ďalej mixujeme, až nám vznikne polotuhé, cesto. Potom vareškou vmiešame čokofloky.
  • Do muffinkového plechu, teda už do košíčkov nalievame cesto. Cesto budeme nalievať na 3x, takže vždy treba dať len trochu cesta do košíčku.
    Muffinové košíčky budeme plniť: najskôr lyžica cesta, potom vrstva nakrájaných jahôd, potom opäť lyžica cesta, lyžica nakrájaných jahôd a jahody nakoniec zalejeme cestom.
  • Pečieme 15-25 minút (zéleží na veľkosti muffiniek).

1 komentár:

  1. Moje sestra občas muffiny peče a jsou výborné!
    Určitě bych vyzkoušela i banánové!

    OdpovedaťOdstrániť